top of page

FRAKT OG GARANTI

SERVICEOPPDRAG

Før sending av produkter til service er det viktig at du har tatt kontakt for å avtale nærmere.
Produkter kan sendes til service med Posten eller PostNord. God emballasje er viktig. 

Så langt det er mulig vil du få et prisoverslag og en kyndig vurdering av lønnsomhet før reparasjonen starter. 

​

For serviceoppdrag gis det tre måneders garanti på det arbeidet som er utført og de delene som er montert.
Merk at dette er gamle produkter og det kan oppstå andre feil når man tar i bruk et produkt som har stått stille i mange år.

Produktet sendes i retur med samme transportør som den ble levert med.

Når produktet er mottatt på verksted vil du få en ID som du kan bruke til å sjekke status på ditt serviceoppdrag. 
Du vil motta epost eller tekstmeldinger underveis i serviceprosessen dersom dette er aktuelt. 

​

All service betales med Vipps før retur, dersom ikke annet er avtalt.

KJØP AV BRUKTE PRODUKTER, TILBEHØR OG RESERVEDELER

Sending av varer skjer med den transportmetoden som velges i nettbutikken.
Kjøper belastes kun faktiske fraktkostnader pluss emballasjekostnad som beregnes i nettbutikken ved utsjekking.
Det påløper ingen andre gebyrer eller kostnader. 

RETUR AV BRUKTE PRODUKTER, TILBEHØR OG RESERVEDELER

All retur må avtales på forhånd.

Dersom man ønsker å returene en vare vil kjøper selv måtte dekke returomkostninger. 
Frakt og emballasje vil normalt ikke krediteres. 

​

Ved retur av produkter eller deler vil disse ikke krediteres før etter funksjonstest. 

GARANTI

AVBESTILLING

Dersom du angrer en bestilling gjort i nettbutikken, kan denne avbestilles frem til sending ved å sende en epost til post@radiohobby.no. Avbestilling er gebyrfritt. Innbetalt beløp vil tilbakebetales på samme måte som det ble innbetalt.

Etter at bestillingen er sendt benyttes angrerettskjema.

NB! Bestillingsvarer kan normalt ikke avbestilles etter at disse er bestilt fra leverandør, ta i så fall kontakt for å avklare nærmere.

​

ANGRERETT

Du kan angre et kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varen ved å fylle ut skjema for angrerett.
Varen må i så fall ikke ha vært åpnet,  tatt i buk eller emballasje eller vare må ikke være skadet på noe vis.

Mottatte varer må sendes i retur senest innen 14 dager etter at disse er mottatt. 
Kostnader knyttet til retur dekkes normalt ikke.

 

Etter kontroll av returnerte varer tilbakebetales det innbetalte beløp på samme måte som det ble innbetalt.

Ved retur av produkter hvor emballasjen er brutt vil det behandles som en ordinær retur som må avtales på forhånd.
 

TRANSPORTSKADE ELLER UTEBLITT LEVERANSE

Dersom en sending dukker opp med transportskade er det viktig at du tar bilde av emballasjen innen den åpnes og sender dette på epost eller via kontaktskjemaet. Du vil da bli kontaktet med videre instruksjoner. 

 

Dersom en vare ikke dukker opp som forventet så må du ta kontakt på epost eller via kontaktskjemaet.
Du vil da bli kontaktet med videre instruksjoner. 

GARANTI OG REKLAMASJONSRETT PÅ BRUKTE PRODUKTER OG RESERVEDELER

Alle produkter selges i den stand de er presentert. 
Brukte produkter vil alltid ha en form for bruksslitasje - studer derfor bildene nøye og send gjerne inn spørsmål for mer detaljer.

Dersom det ved ankomst menes at produktet ikke holder presentert stand vil dette kunne være gjenstand for prisavslag
eller retur. 
Det gis ingen øvrige garantier, produkter selges "som de er", alle produktene er gamle og det er en viss risiko knyttet til levetid, selv om alle produkter er overhalt.

​

Det gis naturlig nok ikke garanti på brukte komponenter, men dersom det er tilbehør eller deler som ikke holder mål så ta kontakt, så finner vi en løsning. 

Alle brukte elektroniske komponenter er testet og i orden.

BETALINGSMÅTER

Betaling for brukte produkter, reservedeler og tilbehør skjer i nettbutikken.

Betaling for utførte serviceoppdrag skjer på Vipps etter at service er utført, før produktet sendes i retur.

BETALING
bottom of page